Sıkça Sorulan Sorular



SONET ADSL?

ADSL nedir? ADSL ile hangi avantajlar sunulur?

Asymmetric Digital Subscriber Line sözcüklerinin baş harflerinden oluşan ADSL (Asimetrik Sayısal Abone Hattı), mevcut telefonlar için kullanılan bakır teller üzerinden yüksek hızlı veri, ses ve görüntü iletişimini aynı anda sağlayabilen bir modem teknolojisidir.

SONET, ADSL ve ADSL2+ ile internet kullanıcılarına aşağıdaki faydaları sağlıyor;

Yüksek Hızda Kesintisiz İnternet Erişimi


ADSL internet kullanıcılarına minimum 1024 Kbps (1 Mbps), maksimum 8192 Kbps (8 Mbps) arasında mevcut paketlerde alternatif hız seçenekleri sunar,


ADSL2+, İnternet kullanıcılarına minimum 12288 Kbps (12 Mbps), maksimum 16384 Kbps (16 Mbps) arasında mevcut paketlerde alternatif hız seçenekleri sunar,


24 Saat Kesintisiz Bağlantı


ADSL, İnternet kullanıcılarına sürekli bağlantı olanağı sağlar.


Aynı Telefon Hattı Üzerinden İnternet ve Konuşma


ADSL, İnternet kullanıcılarına aynı telefon hattı üzerinden ikinci bir telefon hattına gerek kalmadan aynı anda İnternet erişimi ve telefonda konuşma olanağı sağlar.


Size Özel Hat


ADSL kullanıcıları kendilerine ayrılmış olan özel bant genişliğini kullanırlar. İnternete erişirken telefon hattının meşgul olması gibi bir durum söz konusu olmaz.


Sayısal Teknoloji


ADSL, İnternet kullanıcılarına sayısal teknolojinin sağladığı tüm olanakları sunar. İnternete bağlanamama ve kesinti gibi durumlar ortadan kalkar. Sayısal teknoloji farkıyla İnternet üzerinden eş zamanlı ses ve görüntü aktarımına olanak sağlar.


7 gün 24 saat Müşteri Hizmetleri desteği


7 gün 24 saat 0 850 277 6638’ten SONET Müşteri Hizmetleri desteği sağlanmaktadır.


SONET ADSL hizmetinden kimler yararlanabilir?

ADSL/ADSL2+ hizmetinden yeni abone olacak tüm bireysel ve kurumsal müşteriler yararlanabilir.

SONET ADSL'e hangi kanallardan başvuru yapılabilir?

Sonet ADSL hizmeti ve tercih edilen ADSL paketine abonelik için Sonet Ofisleri'nden, Sonet Bayileri'nden, Sonet Müşteri Hizmetleri'nden veya Sonet Online İşlem Merkezi'nden başvurulabilir.

SONET ADSL’e başvurmak için hangi belgeler gerekir?

Bireysel Müşteriler için Gerekli Belgeler;


  • SONET Abonelik Sözleşmesi,
  • SONET ADSL/VDSL2/Yalın İnternet Sözleşme Eki,
  • TC uyruklu vatandaşlar için (Şahsen veya vekalet ile başvurması gerekmektedir);
  • Kimlik belgesi aslı ve fotokopisi (nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport),
  • T.C. vatandaşlık numarası,
  • Yabancı uyruklu vatandaşlar için;
  • Geçerlilik tarihi uygun pasaport, gemi adamı belgesi, yabancı misyon kimlik kartı veya NATO kimlik belgesinin bir sureti,
  • Kurumsal Müşteriler için Gerekli Belgeler;
  • Şahıs şirketi için;
  • Vergi Levhası,
  • Ticaret Sicil Belgesi (Avukat, Doktor ve Muhasebeciler hariç),
  • Kimlik,
  • Şirket kaşesi,
  • Kurumsal Şirket için;
  • İmza Sirküleri
  • Vergi Levhası
  • Son 6 Aya Ait Faliyet Belgesi
  • Ticaret Sicil Belgesi
  • İmza sirkülerinde imzası bulunan yetkili kişi ya da kişilerin kimlik fotokopisi
  • Şirket Kaşesi
  • Vekil aracılığı ile başvuruda bulunulmuş ise, vekaletnamenin ve vekilin resimli kimlik belgesinin bir fotokopisi ile vekaletname verenin resimli kimlik fotokopisi.
  • Resmi Daire, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, Büyükelçilik ve Konsolosluklar için;
  • Abonelik sözleşmesi imzalamaya yetkili kılınan şahıs/şahısların veya yetkili temsilcinin; yetkisinin kapsamı,
  • Yetkili olduklarına dair imza sirküleri
  • Kimlik
  • Bağlı bulunan kurumdan yetki belgesi
  • Vergi muafiyetinden faydalanan kurumların yıllık vergi muafiyet karnesi
  • Dernek, Kooparatif, Vakıflar için;
  • Abonelik başvurularında Karar Defterindeki internet abonelik başvurusu ile ilgili alınan kararın bulunduğu sayfanın fotokopisi
  • Kararda, abonelik işlemlerini takip etmekle yetkili kılınan kişi veya temsilcinin yetkisinin kapsamı
  • Valiliklerce verilen "Dernek Tescil Numarası"nı gösterir belgenin fotokopisi
  • Siyasi Partiler için;
  • 2820 sayılı Siyasi Partiler Kanununun 71nci maddesinde belirtilen yetkili organlarca yetkilendirildiklerine dair belge

SONET ADSL Başvuru Yaptıktan Sonra Hat Nezaman Açılır?

ADSL hattı, başvuru tarihinden itibaren en geç 2 gün içinde açılır.

Abonelik başvurusu sırasında oluşan internet hizmet ve fatura hesap numarası nedir? Hangi işlemler için kullanılır?

  • İnternet Hizmet Numarası:
  • Abonelik aktivasyonuyla oluşan ve 18 ile başlayan hizmet numarası, 27.08.2011 tarihinden önce abone olan müşterilerimizin fatura ödemeleri ve otomatik ödeme talimatı vermesi için kullanılmaktadır.

  • Fatura Hesap Numarası:
  • Abonelik aktivasyonuyla oluşan ve 701 ile başlayan hizmet numarası, 27.08.2011 tarihinden sonra abone olan müşterilerimizin fatura ödemeleri ve otomatik ödeme talimatı vermesi için kullanılmaktadır.

Abonelik başvurusu sırasında verilen kullanıcı adı ve şifre hangi işlemler için kullanılır?

Abonelik başvurusu sırasında verilen kullanıcı adı ve şifresi, modem kurulum işlemlerinde ve TekŞifre oluşturulurken kullanılmaktadır.

SONET hizmet numarası nasıl öğrenilebilir?

SONET Müşteri Hizmetleri'nden veya TekŞifre'niz varsa Online İşlem Merkezi'nden öğrenebilirsiniz.

Kullanıcı adı ve/veya şifre değişikliği nasıl yapılır?

  • Kullanıcı adınının unutulması durumunda veya değişiklik yapmak için;

  • Kullanıcı adınızı unuttuysanız Sonet Müşteri Hizmetleri'ni arayarak öğrenebilirsiniz.
  • Kullanıcı adınızı değiştirmek için ise bağlı olduğunuz Sonet Telekom Ofisi’ne müracaat edebilirsiniz.
  • Kullanıcı adı değişikliği için ADSL müşterisi tarafından şahsen veya vekaletle başvuru yapılması gerekmektedir.
  • Değiştirme işlemi ücretli olup bir sonraki dönem Sonet faturasına yansıtılır.

Fatura adresi nasıl değiştirilebilir?

0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri’ni arayarak veya bağlı olduğunuz SONET Ofisi’ne giderek adresinizi değiştirebilirsiniz. Adres değişikliği başvurusu ADSL hattı müşterisi tarafından ve kimlik ibrazı ile yapılabilir.

ADSL'nin bağlı olduğu sabit telefon numarası nasıl değiştirilebilir?

ADSL hattınızın bağlı olduğu sabit telefon numarasını değiştirmek için SONET Ofisleri’ine müracat etmeniz gerekmektedir.

ADSL hizmeti, birden fazla bilgisayarda kullanabilir mi?

Aynı daire içinde, birden fazla bilgisayarda kullanabilir. Ancak bağlantı hızı, birden fazla bilgisayar bağlanması durumunda düşebilir. Bağlantı paketindeki hız, tek bilgisayar için geçerli olan maksimum hızı belirtmektedir. ADSL hizmetinin başka bir daire veya işyerindeki kullanıcılar ile paylaşılması yasal değildir.

Kotalı paket aboneliklerinde, aylık kota kullanım durumu nasıl öğrenilebilir?

Aylık kotanın kullanılan kısmı, www.SONET.com.tr’de “Kota Sorgulama” alanından, kullanıcı ismi ve şifre ile giriş yapılarak takip edilebilmektedir.

Statik IP nedir? Birden fazla statik IP adresi alınabilir mi?

ADSL hattı tesis edildiğinde, aksi belirtilmemişse internet'e Dinamik IP ile bağlanılır (IP numarası, Internet'e giren herkese sistem tarafından verilen kimlik numarasıdır). Bilgisayarına uzaktan erişim yada bir web sayfası yayımı olanağı isteyen kullanıcının Statik IP sahibi olması gerekir (Örneğin:Video konferans, Uzak Masaüstü Yönetimi, Oyun Sunucusu v.b. işlemlerde). Yani Statik IP adresi alınması durumunda yapılan her bağlantı için aynı IP adresi alınacaktır. ADSL hizmeti ile beraber sadece bir adet statik IP adresi alınabilir.

Download ve upload hızı nedir?

Download İnternetten dosya indirme hızını, upload dosya yükleme hızını gösterir.?

ADSL paketleri ile hangi hızlar (download ve upload) sunulmaktadır?

ADSL ve ADSL2+ paketleri ile sunulan hızlar aşağıdaki tabloda yer almaktadır.

Paket Adı Download Hızı Upload Hızı
1Mbps 1GB 1 Mbps 256 Kbps
1Mbps 2GB 1 Mbps 256 Kbps
NET4 8 Mbps’ye kadar 800 Kbps
NET6 8 Mbps’ye kadar 800 Kbps
NET12 8 Mbps’ye kadar 800 Kbps
NETLİMİTSİZ 8 Mbps’ye kadar 800 Kbps
NETLİMİTSİZ Plus 8 Mbps’ye kadar 800 Kbps
8LİMİTSİZ 8 Mbps 1.024 Kbps
ULTRANET5 12 Mbps’ye kadar 800 Kbps
ULTRANET LİMİTSİZ 12 Mbps’ye kadar 800 Kbps

ADSL bağlantı hızı değişir mi, hız nelerden etkilenir?

ADSL hizmeti ile sunulan internet paketlerinde erişim hızı olarak belirtilen hızlar, bağlantı yapılan yerde ulaşılabilecek maksimum hızı ifade etmektedir. Telefon hattı müşteriye ayrılmış olmakla birlikte, internet erişim hızı, telefon altyapısının kalitesine göre, özellikle yoğun kullanımın olduğu saatlerde, ifade edilen maksimum hızların altına düşebilmektedir. İnternet erişimi, telefon hattından, İnternet servis sağlayıcısına ulaşana kadar aşağıdaki faktörlerden etkilenir;

  • Kullanılan Bilgisayarın Durumu: Kullanılan bilgisayarın konfigürasyonu ve durumu internet kullanımını etkiler. Örneğin, bilgisayara interneti kullanan bir virüs bulaşmışsa, bu virüsle interneti paylaşmak durumunda kalınır. Bu durum kullanım hızını düşürür. Ya da bilgisayarda yüklü olan bazı programlar güncel sürümlerini internetten otomatik olarak yüklemesi için ayarlandıysa, bu yükleme sırasında internette gezinti hızı yavaşlayabilir.
  • Aynı hat üzerinden kullanım yapan kullanıcı sayısı: Aynı bağlantı üzerinden birden fazla kullanıcı tarafından kullanım yapılması durumunda bağlantı hızı düşecektir.
  • Telefon Hattının Kalitesi: Telefon hattı, ADSL erişiminin kalitesini belirleyen en önemli etkenlerden biridir. Telefon hattı olarak döşenmiş olan bakır kablo, ince bir kablo ise aynı anda daha az veri taşınır. Kabloda olabilecek etkileşimlerden ya da başka sebeplerden kaynaklı gürültüler, ADSL erişiminin yavaşlamasına ya da sağlanamamasına sebep olabilir.
  • Telefon Santrallerindeki Yoğunluk: Telefon santrallerindeki yoğunluk, müşterinin veri trafiği, İnternet servis sağlayıcının İnternet bulutuna ulaşamadan sıkışmasına ve yeterli veriyi sağlayamamasına sebep olur.
  • Telefon Santraline Uzaklık: ADSL, uzaklık arttıkça hızın azaldığı bir iletişim teknolojisidir.
  • Telefon Santrallerinde Kurulu Merkezi ADSL Cihazlarının Performansı: Kullanılan merkezi cihazların performansı, ADSL erişiminizin hızını ve kesintisizliğini etkiler.
  • ADSL Modem/Router'ın Performansı: Kullandığınız cihazın performansı, ADSL erişiminizin hızı ve kesintisizliğini etkiler.

İnternet paketinin hızı, kullanıcının kullanım sıklığına göre değişmemektedir.

İnternete bağlantı sorunları için nereden destek alınabilir?

ADSL İlk Yardım sayfamızda yer alan yardım videolarından destek alabilirsiniz. Ya da 0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri'ni arayarak destek alabilirsiniz.

SONET ADSL hizmeti ile Akıllı TV, SONET Alo, SONET Mobil gibi diğer iletişim hizmetleri ve SONET Katma Değerli Servisleri kullanılabilir mi?

Evet. SONET ADSL hizmeti ile tüm iletişim hizmetleri (Akıllı TV Ev, Akıllı TV Web, Akıllı TV Cep, 3G Mobil İnternet, SONET Alo) ve Katma Değerli Servisler’i (SONET Vitamin, SONET Müzik, SONET Güvenlik, SONET Aile Koruma Şifresi, SONET WiFi, ...) kullanılabilir.

ADSL hizmeti’nde paket değişikliği yapılabilir mi?

Evet. Paket değişikliği yapılabilir. Ancak herhangi bir kampanyada taahhüt devam ediyor ise paket değişikliği işleminde;

  • Kampanya indirim dönemi devam ediyorsa sadece kampanyaya dahil aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir,
  • Kampanya indirim dönemi tamamlanmış ise kampanyaya dahil olan veya olmayan aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir.

SONET ADSL müşterisi, diğer hizmet türlerine (SONET Yalın internet, SONET HİPERNET) geçebilir mi?

Evet. Mevcut internet müşterileri diğer hizmet türleri ile sunulan internet paketlerine geçiş yapabilir. Geçiş durumunda hizmet türüne bağlı olarak ek ücretler oluşabilecektir.

Yalın internet hizmeti ile sunulan tüm internet paketlerine geçiş nedeniyle oluşacak ek ücretler;

  • SONET Yalın İnternet Erişim Ücreti (Aylık): 15 TL
    (SONET Yalın FİBERNET Hizmeti için aylık 18 TL)
  • SONET Yalın İnternet Geçiş Ücreti (1 Defalık): 8 TL

(fiyatlara tüm vergiler dahildir)

SONET HİPERNET paketlerine geçişlerde ek ücret yansımamaktadır (SONET Yalın HİPERNET paketleri için yukarıda belirtilen ücretler yansıyacaktır).

İnternet hizmetinde kampanyası devam eden müşteriler ise, kampanya koşullarına bağlı olarak SONET Yalın İnternet hizmetine geçebilir. Geçiş yapılabilen kampanyalar için mevcut kampanya koşulları aynı şekilde devam eder.

SONET ADSL müşterisinin, diğer hizmet türlerine geçmesi durumunda internet hizmet numarası değişir mi?

Hayır. İnternet'ten SONET Yalın İnternet'e geçişte hizmet numarası değişmez.

Yeni aboneliklerde, ilk fatura ne zaman gelir? İlk faturaya hangi ücretler yansır?

İlk fatura, abonelik başlangıç tarihini takip eden ay başında düzenlenir. İlk faturada yer alacak ücretler;

  • Abonelik başlangıç tarihinden ilk faturalama dönemine kadar olan kullanım bedeli
    • Kampanyasız müşteriler için yürürlükteki SONET ADSL paketinden hesaplanır,
    • Kampanyalı müşteriler için abone olunan internet paketinin kampanyadaki indirimli ücret üzerinden hesaplanır
  • Aktivasyon (bağlantı) ücretinin ilk taksidi,
  • Modem satın alan müşteriler için, modem ücretinin ilk taksidi,
  • Kotalı paket müşterileri için varsa kota aşım ücreti.

Yeni aboneliklerde bağlantı (aktivasyon) ücreti neden alınıyor?

ADSL hizmet talebinize istinaden bağlı olduğunuz telefon santralinde fiziksel olarak bir işlem yapılmaktadır. Bu nedenle 3 TL taksitle 12 ay boyunca SONET faturasına yansıtılacak şekilde bağlantı ücreti alınmaktadır.

İnternet hizmeti başka bir adrese nakledilebilir mi? Nasıl?

İnternet nakil işlemi SONET Ofisleri veya SONET Bayileri'nden ya da 0 850 277 6638 Müşteri Hizmetlerinden yapılabilmektedir. Nakil yaptırmak isteyen müşteri veya vekalet verdiği kişi, kimlik belgesi ile başvuru yapabilir. Sabit telefon hattı da yeni adrese taşınmak isteniyorsa, ADSL hizmetinin naklinin gerçekleştirilebilmesi için öncelikle sabit telefon hattının naklinin tamamlanması gerekir. Nakil işleminde müşterinin nakil adresinde bulunması gerekmektedir. Nakil talebi alındığında 2 iş günü (Yalın internet için 7 iş günü) içinde işlem tamamlanır.

ADSL hizmeti nasıl devredilebilir?

İnternet aboneliğini isteğe bağlı olarak devretmek isteyen müşterinin, devralmak isteyen kişiyle birlikte SONET Ofis veya SONET Bayi'lerine başvurması gerekir. ADSL hizmetinin devri için internetin bağlı olduğu sabit telefon hattının da aboneliğini devir almak isteyen müşteriye devredilmesi gerekmektedir. Kampanyalı abonelerin devir işleminde kampanyaya özel bir koşul bulunmuyorsa devir sonrası taahhüt durumu korunur. Devir işlemi ücretli olup, internet hattı borç nedeniyle kapalı olan müşterilere ödeme gerçekleşinceye kadar devir işlemi yapılmaz.

Devir işlemi ücretli midir?

Evet, 10 Eylül 2012 tarihi itibariyle İsteğe bağlı devir işlemlerinden işlem başına vergiler dahil 10 TL ücret alınmaktadır. Bu ücret, internet hattı devir alan abonenin devir işlemleri tamamlandıktan sonraki ilk faturasına yansıtılacaktır. Ücret bilgisi faturanın ilk sayfasında "ADSL diğer ücretler toplamı - 8,13 TL" olarak, ikinci sayfasında ücret detayları kısmında "Devir ücreti - 8,13 TL" olarak yer alacaktır. %18 KDV ve %5 OİV dahil edildiğinde yansıtılan toplam ücret 10 TL’dir. Veraseten devir işlemlerinden ücret alınmamaktadır.

ADSL aboneliği bir süreliğine dondurulabilir mi?

Hat dondurma işlemi, SONET Ofislerinden ve 0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri'nden hat sahibinin bizzat başvurusu ile yapılabilir. Hat dondurma hizmetinden, bir müşteri yılda en fazla 2 kez ve toplamda 6 ay (180 gün) süreyi aşmayacak şekilde faydalanabilir. Seçilen sürenin sonunda hat otomatik olarak açılır. Hat dondurma süresi içinde olan kullanıcılar için aylık internet erişim ücreti alınmaz. İnternet erişim ücreti dışında kalan; kullanılan katma değerli hizmet ücretleri, taksit,hat dondurmadan dolayı yansıtılması gereken iadeler, geçen aydan devir eden ücretler var ise faturalandırılır.

Adil kullanım uygulaması nedir? Detayları nelerdir?

Adil kullanım uygulaması nedir?

Adil kullanım uygulaması, şebeke kaynaklarının tüm kullanıcıların aynı kalitede hizmet alabilmesine imkan sağlamak için devreye alınan bir uygulamadır. Bu uygulama kapsamında adil kullanım uygulaması bulunan internet paketlerinde; paket bazında farklı adil kullanım noktaları uygulanmaktadır. Ay içinde adil kullanım noktasına ulaşıldığında müşterilerin bağlantı hızları düşürülerek, henüz o kotaya ulaşmamış diğer müşterilerin hızlı bağlantı hizmeti alması sağlanmaktadır.

İnternet paketleri için uygulanan Adil kullanım noktası/sınırı nedir?

Adil kullanım noktası sunulan internet paketlerine göre değişiklik göstermektedir. Paket bazında uygulanan adil kullanım noktaları'nı öğrenmek için tıklayın.

Adil kullanım noktası aşıldığında ne olur?

İnternet paketlerine göre değişen adil kullanım noktası'nın ay içinde aşılması durumunda ay sonuna kadar internet erişim (download) hızı ADSL ve VDSL paketleri için 3 Mbps olarak, ; fibernet paketleri için 3 Mbps olarak uygulanmaktadır. Takip eden aya girildiğinde müşteri mevcut paketi ile sunulan erişim hızı ile kullanıma devam edebilecektir. Bulunulan ay içinde adil kullanım noktasının aşılmaması durumunda erişim hızında herhangi bir değişiklik olmayacaktır.

Aboneliğin başladığı ilk ay için adil kullanım uygulaması geçerli olacak mı?

Aboneliğin başladığı ilk aydan itibaren adil kullanım uygulamasına (her takvim ayı için geçerli olmak üzere) başlanacaktır.

Adil kullanım uygulamasında kullanım miktarına upload (yükleme) kullanımları dahil midir?

Adil kullanım uygulamasına upload (yükleme) kullanımları dahil değildir. Sadece download (indirme) kullanımları dahildir.

 




SONET HİPERNET?

SONET HİPERNET Paketleri Nedir?

SONET HİPERNET Paketleriyle santrale kısa mesafelerdeki abonelere yüksek bant genişliği sunulabilmektedir.

SONET HİPERNET Paketlerinin, ADSL paketlerinden farkı nedir?

ADSL hizmeti 16 Megabite kadar verilirken; SONET HİPERNET Paketleri teorik olarak 100 Megabite kadar yüksek bant genişliği sunmaktadır.

SONET HİPERNET Paketleri için hizmet alanında olup olmadığımı nereden öğrenebilirim?

Başvuru esnasında santrale olan mesafe bilginiz kontrol edilecektir. Ancak başvuru sonrasında yerinde test yapılarak kesin olarak SONET HİPERNET Paketlerine uygunluğunuz belirlenecektir. Test esnasında bağlantı yapılacak noktada olunması gerekmektedir.

SONET HİPERNET Paketlerine kimler başvurabilir?

SONET HİPERNET Paketlerine santrale yakın mesafede bulunan aboneler başvurabilir.

SONET HİPERNET Paketleri'ne nereden başvurabilirim?

SONET HİPERNET Paketlerinden yararlanabilmek için SONET Ofislerine, SONET Bayilerine başvurabilir veya 0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri'ni arayabilirsiniz.

SONET HİPERNET Paketleri başvurusu için neler gereklidir?

SONET HİPERNET Paketleri için gerekli belgeler:

  • Abonelik sözleşmesi
  • Abonelik başvuru formu
  • Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
  • T.C. vatandaşlık numarası (Şahsen veya vekalet ile başvurması gerekmektedir.)

İŞYERİM SONET HİPERNET Paketleri için gerekli belgeler:

  • Abonelik sözleşmesi
  • Abonelik başvuru formu
  • Şirketin imza sirküleri
  • Şirketin faaliyet belgesi
  • Telefon hattına ait telefonun ödenmiş son faturası
  • Yetkili kişinin kimlik fotokopisi (Şahsen veya vekalet ile başvurması gerekmektedir.)

SONET HİPERNET Paketleri için bağlantı ücreti var mı? Ne kadar?

Yeni aboneliklerde, bağlantı ücreti ayda 3 TL taksitle 12 ay boyunca veya tek seferde 36 TL olarak SONET faturasına yansıtılır.

SONET HİPERNET Paketleri için gerekli modem ADSL modemden farklı mıdır?

SONET HİPERNET Paket uyumlu modemler, ADSL modemlerden farklıdır. SONET HİPERNET Paketlerinin alınabilmesi için SONET HİPERNET Paket uyumlu modem gerekmektedir.

SONET HİPERNET Paket uyumlu modemi nereden temin edebilirim?

SONET HİPERNET Paket uyumlu modemi SONET Ofis'lerinden temin edebilirsiniz.

SONET tarafından verilen SONET HİPERNET Paketleri ile uyumlu modemin özellikleri nelerdir?

SONET tarafından teslim edilen SONET HİPERNET Paketleri ile uyumlu modemler 4 portlu ve kablosuz modemlerdir.



SONET FİBERNET?

SONET FİBERNET Paketleri Nedir?

SONET FİBERNET paketleri ile Fiber altyapı üzerinden veri iletişimi ile internet hizmeti sağlanmaktadır.

SONET FİBERNET Paketleri ile kaç Mbps'ye kadar internet hizmeti alabilirim?

SONET FİBERNET Paketleri ile 100 Mbps'ye kadar hız alabilmek mümkündür.

SONET FİBERNET Paketleri için hizmet alanında olup olmadığımı nereden öğrenebilirim?

Başvuru esnasında adresinizin FİBERNET için servis verilebilirliği kontrol edilerek bilgi verilebilmektedir. SONET FİBERNET başvurunuzu SONET satış noktalarından ve 0 850 277 6638 Müşteri Hizmetleri'nden yapabilirsiniz.

SONET FİBERNET Paketlerine kimler başvurabilir?

SONET FİBERNET Paketlerine hizmetin sunulabildiği yerlerde bulunan yeni müşteriler başvurabilir.

SONET FİBERNET Paketleri'ne nereden başvurabilirim?

SONET FİBERNET Paketlerine başvuru yapmak için SONET Bayileri'ni ziyaret edebilir veya 0 850 277 6638'i arayabilirsiniz.

SONET FİBERNET Paketleri başvurusu için neler gereklidir?

SONET FİBERNET Paketler bireysel abonelik için gerekli belgeler:

  • Abonelik sözleşmesi
  • Abonelik sözleşmesi ek formu
  • Abonelik başvuru formu
  • Nüfus cüzdanı aslı ve fotokopisi
  • T.C. vatandaşlık numarası (Şahsen veya vekalet ile başvurması gerekmektedir.)

SONET FİBERNET Paketleri için bağlantı ücreti var mı?

Yeni aboneliklerde bağlantı ücreti ayda 3 TL taksitle 12 ay süresince SONET faturasına yansıtılır.

SONET FİBERNET Paketleri için gerekli modem ADSL modemlerinden farklı mıdır?

SONET FİBERNET Paket uyumlu modemler, ADSL modemlerinden farklıdır. SONET FİBERNET Paketlerinin alınabilmesi için FİBERNET Paketleri ile uyumlu modem gerekmektedir.

SONET tarafından verilen SONET FİBERNET Paketleri ile uyumlu modemin özellikleri nelerdir?

SONET FİBERNET Paketleri ile uyumlu modemler modeline göre 4 veya 7 portlu, kablosuz bağlantı imkanı sağlayan modemlerdir. Modem modeli stoklara göre değişebilir.

Aboneliğimi iptal edersem SONET FİBERNET Paketleri ile sunulan modemler için ne yapmalıyım?

SONET FİBERNET Paketleri ile verilen modemler altyapınıza göre değişmektedir. Altyapınız gereği modemi taksitle aldıysanız, ödediğiniz taksitler kalan tutar modem bedeli olan 200 TL'den düşülerek son faturanıza yansıtılır. Eğer altyapınız kapsamında aboneliğiniz süresince ücretsiz modem kullanımı sağlanmış ise ve Yalın FİBERNET Paketleri'ni kullanıyorsanız, abonelik iptali durumunda modemi bir SONET Ofisi veya SONET bayisine teslim etmeniz gerekmektedir. Modem teslim edilmez ise vergiler dahil 147.5 TL son faturanıza yansıtılır.

SONET FİBERNET Paketleri ile modem alma zorunluluğum var mı?

Altyapınızın durumuna göre size SONET FİBERNET uyumlu modem sağlanır veya altyapının durumuna göre uygun modem 24 ay boyunca ayda 6 TL ya da 12 ay boyunca ayda 12 TL taksitle sunulur. Altyapınızın durumunu SONET Satış Noktalarından veya 0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri'nden öğrenebilirsiniz.

Kullandığım SONET FİBERNET Paket hızını değiştirebilir miyim?

SONET FİBERNET Paketleri arasında, hız değişikliği işlemi yapılabilmektedir.

ADSL abonesiyim aynı hat üzerinden SONET FİBERNET Paketi de alabilir miyim?

Hayır, alınamamaktadır.

SONET FİBERNET Paketi ile statik IP alabilir miyim?

SONET FİBERNET paketleri ile birlikte istendiğinde statik IP alınabilmektedir. Statik IP ücreti vergiler dahil aylık 5 TL'dir.

SONET FİBERNET Paketlerinin upload hızı kaçtır?

20 Mbps'ye kadar hızlı SONET FİBERNET Paketlerinde upload hızı 1 Mbps, daha üst hızlarda hizmet sunan SONET FİBERNET Paketleri'nde ise 2 Mbps'dir.

SONET FİBERNET Paketleri ile Yalın FİBERNET alabilir miyim?

Evet, FİBERNET paketleri ile birlikte istenirse Yalın FİBERNET hizmeti alınabilir; Yalın FİBERNET Paketlerine abone olmak isteyen müşterilerimizin faturalarına Yalın FİBERNET erişimine ait ücretler ayrıca yansıtılacaktır.

SONET FİBERNET Paketim ile nakil hizmeti verilebilmekte midir?

SONET FİBERNET paketleri ile nakil hizmeti sunulmaktadır.

SONET FİBERNET Paketim ile Hat Dondurma hizmeti verilebilmekte midir?

SONET FİBERNET paketleri ile Hat Dondurma hizmeti sunulmaktadır.

SONET FİBERNET Paketi ile verilebilen hizmetler nelerdir?

FİBERNET paketleri ile yeni satış, iptal, devir, hat dondurma; nakil ve tarife değişikliği hizmetleri verilebilmektedir.

SONET FİBERNET Paketi kullanımım sırasında Adil Kullanım Noktasını aşarsam, hızımda düşüş meydana gelir mi?

SONET FİBERNET paketlerinde abone internet hattının bulunduğu yerdeki, paket adı altında belirtilen hıza kadar destekleyen hızı kullanacak olup, bu hız bağlanılan yere göre değişiklik gösterebilecektir. Abonenin ay içerisindeki veri kullanımı (download) adil kullanım noktasını aştığında internet kullanım hızı 3 Mbps olacak şekilde düşürülecektir. Takip edilen aya girildiğinde, Abone internet hizmetinden mevcut erişim hızıyla tekrar yararlanabilecektir. Bulunulan ay içinde belirtilen adil kullanım noktasının aşılmaması durumunda erişim hızında herhangi bir değişiklik olmayacaktır.


AKN uygulaması upload hızını etkilememektedir.

SONET FİBERNET Paketi kullanıcı şifresi değiştirilebilir mi?

SONET FİBERNET Şifrenizi 0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri'ni arayarak öğrenebilir, değiştirmek için TT Ofislerine başvuruda bulunabilirsiniz.

Kota sayfasından kota sorgulama yapabilecek miyim?

Kota sorgulama şu an için sadece Çağrı Merkezinden öğrenilebilir. Bu konu ile ilgili geliştirme çalışmaları devam etmektedir.




SONET YALIN İNTERNET?

Yalın İnternet (Yalın DSL) nedir?

Naked Digital Subscriber Line sözcüklerinin baş harflerinden oluşan nDSL (Yalın DSL) servisi, DSL genisbant hizmeti ile Sabit telefon hizmeti arasındaki bağlantıyı kaldıran bir servistir. Böylece abone mevcut telefon aboneliği olmadan DSL (internet erişimi) bağlantısına sahip olabilir.

Yalın DSL'in ADSL'den farkı nedir?

ADSL aboneligi ile beraber sabit telefon aboneligi zorunludur. Yalın İnternet'te ise sabit telefon aboneliği gerekli değildir. Telefon hattı ücreti olmadan, sadece Yalın İnternet Aylık Erişim Ücreti ödenerek internet paketlerinden faydalanılabilir.

Yalın DSL avantajları DSL servisinin genel avantajlarını içermektedir.

  • Yüksek hızda İnternet Erişimi
  • Sabit telefon zorunluluğu olmadan internet erişimi
  • Yalın İnternet kullanıcıları kendilerine ayrılmış özel bant genişliğini kullanırlar.
  • Sayısal teknoloji farkıyla İnternet üzerinden eş zamanlı ses ve görüntü aktarımına olanak sağlar.

Yalın İnternet hizmetinden kimler yararlanabilir?

Yalın internet hizmetinden yeni abone olacak tüm bireysel ve kurumsal müşteriler ile SONET internet hizmeti alan mevcut aboneler yararlanabilir.

Yalın İnternet hizmeti ile hangi internet bağlantı çeşitleri sunulmaktadır?

Yalın internet paketleri ile ADSL, ULTRANET, SONET HİPERNET ve SONET FİBERNET bağlantı çeşitleri sunulmaktadır.

Yalın İnternet hizmeti ile sunulabilen bireysel internet paketleri ve ücretleri nelerdir?

Yalın internet hizmeti ile sunulabilen bireysel internet paketleri SONET web sitesinde yer almaktadır.

Yalın İnternet yeni abonelik başvurusu için hangi belgeler gereklidir?

Bireysel Başvurular İçin Gerekli Belgeler;

  • SONET Abonelik Sözleşmesi (Çatı Sözleşme ve ADSL-VDSL- Yalın İnternet Eki)
  • TC uyruklu vatandaşlar için kimlik belgesi aslı ve fotokopisi (nüfus cüzdanı, ehliyet veya pasaport)
  • Yabancı uyruklu vatandaşlar için, geçerlilik tarihi uygun pasaport, gemi adamı belgesi, yabancı misyon kimlik kartı veya NATO kimlik belgesinin bir sureti
  • T.C. vatandaşlık numarası (Şahsen veya vekalet ile başvurması gerekmektedir)

Kurumsal Müşteriler için Gerekli Belgeler;

Şahıs şirketi için;

  • Vergi Levhası,
  • Ticaret Sicil Belgesi (Avukat, Doktor ve Muhasebeciler hariç),
  • Kimlik,
  • Şirket kaşesi,

Kurumsal Şirket için;

  • İmza Sirküleri
  • Vergi Levhası
  • Son 6 Aya Ait Faliyet Belgesi
  • Ticaret Sicil Belgesi
  • İmza sirkülerinde imzası bulunan yetkili kişi ya da kişilerin kimlik fotokopisi
  • Şirket Kaşesi
  • Vekil aracılığı ile başvuruda bulunulmuş ise, vekaletnamenin ve vekilin resimli kimlik belgesinin bir fotokopisi ile vekaletname verenin resimli kimlik fotokopisi.

Tüzel Başvurular İçin Gerekli Belgeler:

  • SONET Abonelik Sözleşmesi (Çatı Sözleşme ve ADSL-VDSL-Yalın İnternet Eki)
  • Yetkili kişinin kimlik fotokopisi (Şahsen veya vekalet ile başvurması gerekmektedir.)
  • Abonelik türüne göre talep edilecek evraklar

Resmi Daire, Kamu İktisadi Teşebbüsleri, Büyükelçilik ve Konsolosluklar için;

  • Abonelik sözleşmesi imzalamaya yetkili kılınan şahıs/şahısların veya yetkili temsilcinin; yetkisinin kapsamı,
  • Yetkili olduklarına dair imza sirküleri
  • Resimli kimlik belgesi fotokopisi
  • Bağlı bulunduğu kurumdan (okullarda İlçe Milli Eğitim Md., belediyelerde Belediye Başkanı, hastanelerde İlçe Sağlık Birimi vb.) alınacak yetki belgesi
  • Vergi muafiyetinden faydalanan kurumların yıllık vergi muafiyet karnesi

Dernek, Kooparatif, Vakıflar için;

  • Abonelik başvurularında Karar Defterindeki internet abonelik başvurusu ile ilgili alınan kararın bulunduğu sayfanın fotokopisi
  • Kararda, abonelik işlemlerini takip etmekle yetkili kılınan kişi veya temsilcinin yetkisinin kapsamı
  • Valiliklerce verilen "Dernek Tescil Numarası"nı gösterir belgenin fotokopisi

Siyasi Partiler için;

  • Siyasi Partilerin il, ilçe ve belde teşkilatlarına parti tüzel kişiliği adına telefon talebinde bulunulduğunda, 2820 sayılı Siyasi Partiler Kanununun 71nci maddesinde belirtilen yetkili organlarca yetkilendirildiklerine dair belge talep edilir.

SONET Yalın internet başvurusunu hangi kanallardan yapabilirim?

SONET Yalın internet başvurusunu SONET Bayileri, SONET Ofisleri ve 0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri’nden yapabilirsiniz.

Adil kullanım uygulaması nedir? Detayları nelerdir?

Adil kullanım uygulaması, şebeke kaynaklarının tüm kullanıcıların aynı kalitede hizmet alabilmesine imkan sağlamak için devreye alınan bir uygulamadır. Bu uygulama kapsamında adil kullanım uygulaması bulunan internet paketlerinde; paket bazında farklı adil kullanım noktaları uygulanmaktadır. Ay içinde adil kullanım noktasına ulaşıldığında müşterilerin bağlantı hızları düşürülerek, henüz o kotaya ulaşmamış diğer müşterilerin hızlı bağlantı hizmeti alması sağlanmaktadır.


İnternet paketleri için uygulanan Adil kullanım noktası/sınırı nedir?

Adil kullanım noktası sunulan internet paketlerine göre değişiklik göstermektedir. Paket bazında uygulanan adil kullanım noktalarını öğrenmek için tıklayın.

Adil kullanım noktası aşıldığında ne olur?

İnternet paketlerine göre değişen adil kullanım noktası’nın ay içinde aşılması durumunda, ay sonuna kadar internet erişim (download) hızı 3 Mbps olarak uygulanmaktadır. Takip eden aya girildiğinde müşteri mevcut paketi ile sunulan erişim hızı ile kullanıma devam edebilecektir. Bulunulan ay içinde adil kullanım noktasının aşılmaması durumunda erişim hızında herhangi bir değişiklik olmayacaktır.

 

Aboneliğin başladığı ilk ay için adil kullanım uygulaması geçerli olacak mı?

Aboneliğin başladığı ilk aydan itibaren adil kullanım uygulamasına (her takvim ayı için geçerli olmak üzere) başlanacaktır.

Adil kullanım uygulamasında kullanım miktarına upload (yükleme) kullanımları dahil midir?

Adil kullanım uygulamasına upload (yükleme) kullanımları dahil değildir. Sadece download (indirme) kullanımları dahildir.

SONET Yalın internet yeni aboneliklerinde hangi ücretler ödenir?

Yeni Yalın İnternet başvurularında tercih edilen internet paketi standart ücretine* ek olarak aşağıdaki ücretler SONET faturasına yansıtılır.

Sabit Telefon hattı olmayan ve Yalın internete başvuracak müşteriler için;

  • Yalın İnternet Erişim Ücreti (Aylık): 15 TL (Yalın FİBERNET hizmetinde 18 TL olarak uygulanmaktadır)
  • Yalın İnternet Devre Hazırlama Ücreti (1 Defalık): 8 TL
  • Bağlantı ücreti 12 ay 3 TL taksitle
    (fiyatlara tüm vergiler dahildir)

Sabit Telefon olan ve Yalın internete başvuracak yeni müşteriler için;

  • Yalın İnternet Erişim Ücreti (Aylık): 15 TL (Yalın FİBERNET hizmetinde 18 TL olarak uygulanmaktadır)
  • Bağlantı ücreti 12 ay 3 TL taksitle
    (fiyatlara tüm vergiler dahildir)

*Kampanyalardan yararlanılması durumunda kampanya koşullarında geçerli olan paket ücretleri geçerlidir.

SONET Yalın internet hizmeti ile Akıllı TV, SONET Alo, SONET Mobil gibi diğer iletişim hizmetlerini ve SONET Katma Değerli Servisleri'ni kullanabilir miyim?

Evet. TTET Yalın internet hizmeti ile tüm iletişim hizmetleri (Akıllı TV Ev, Akıllı TV Web, Akıllı TV Cep, 3G Mobil İnternet, SONET Alo) ve Katma Değerli Servisler'i (SONET Vitamin, SONET Müzik, SONET Güvenlik, SONET Aile Koruma Şifresi, SONET WiFi, ...) kullanabilirsiniz.

SONET internet abonesiyim, Yalın İnternet hizmetine geçebilir miyim?

Evet. Mevcut internet müşterilerimiz Yalın İnternet hizmeti ile sunulan internet bağlantı türleri ve paketlerine geçiş yapabilir.

ADSL'den, SONET Yalın İnternet'e geçiş yaparken internet hizmet numaram değişir mi?

Hayır. İnternet'ten SONET Yalın İnternet'e geçişte hizmet numarası değişmez.

SONET internet abonesiyim, Yalın İnternet hizmetine geçmek için hangi belgeler gereklidir?

  • SONET Abonelik Sözleşmesi (01 Nisan 2011'den önce SONET abonesi olanlar için)
  • Kampanyadan yararlanılacak ise ilgili taahhütname,
  • TC uyruklu vatandaşlar için kimlik belgesi aslı (nüfus cüzdanı, ehliyet, pasaport veya evlilik cüzdanı),
  • Yabancı uyruklu vatandaşlar için geçerlilik tarihi uygun pasaport, gemi adamı belgesi, yabancı misyon kimlik kartı veya NATO kimlik belgesinin bir sureti

SONET İnternet abonesiyim, Yalın İnternet hizmetine geçersem hangi ücretleri öderim?

Yalın İnternet aboneliklerinde, mevcut İnternet abonesi olanlar (telefon hattı ile internet hizmeti alanlar) aylık paket ücretine ek olarak

  • Yalın İnternet Erişim Ücreti (Aylık): 15 TL (Yalın FİBERNET hizmetinde 18 TL olarak uygulanmaktadır)
  • Yalın İnternet Geçiş Ücreti (1 Defalık): 8 TL
    (fiyatlara tüm vergiler dahildir)

SONET İnternet abonesiyim, SONET Yalın İnternet aboneligine geçmek istedigimde hizmetimde kesinti olur mu ve kaç gün içinde geçiş işlemi tamamlanır?

Geçis işlemi sırasında hizmette kesinti olmaz, 7 gün içinde geçis işlemi tamamlanır.

SONET Yalın İnternet için gerekli modem internet hizmeti ile modemlerinden farklı mıdır?

Mevcut modemler ile SONET Yalın İnternet hizmeti sağlanabilmektedir.

İnternet hizmeti alıyorum ve devam eden kampanyam var, SONET Yalın İnternet hizmetinden yararlanabilir miyim?

İnternet hizmetinde kampanyası devam eden aboneler, mevcut kampanyaları ile SONET Yalın İnternet hizmetine geçebilir. Kampanya koşulları aynı şekilde devam eder.

Bu durumda ödenecek ücretler aşağıda yer almaktadır. Yalın internet hizmetine geçiş nedeniyle oluşacak ek ücretler;

  • Yalın İnternet Erişim Ücreti (Aylık): 15 TL (Yalın FİBERNET hizmetinde 18 TL olarak uygulanmaktadır)
  • Yalın İnternet Geçiş Ücreti (1 Defalık): 8 TL
    (fiyatlara tüm vergiler dahildir)

Yalın İnternet hizmeti'nde paket değişikliği yapabilir miyim?

Evet. Paket değişikliği yapabilirsiniz. Ancak herhangi bir kampanyadan yararlanıyor iseniz paket değişikliği işleminde ise;

  • Kampanya indirim dönemi devam ediyorsa sadece kampanyaya dahil aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir,
  • Kampanya indirim dönemi tamamlanmış ise kampanyaya dahil olan veya olmayan aylık standart ücreti daha yüksek bir pakete geçiş yapılabilir.

Yalın İnternet Hattımı dondurabilir miyim? Dondurma işlemi sonrası herhangi bir ücret öder miyim?

Evet, 0 850 277 6638 SONET Müşteri Hizmetleri ve SONET Ofisler' inden dondurma işlemi yaptırılabilir, yılda 2 kere (max. 180 gün) dondurma işlemi yapılabilir. Abonelik dondurma işlemi gerçekleştiğinde, 15 TL erişim ücreti aylık olarak faturanıza yansımaya devam edecektir.

İnternet hattımı dondurmuştum, SONET Yalın İnternet paket aboneliğine geçiş işlemi yapabilir miyim?

Öncelikle internet hattının aktif hale getirilmesi gerekir, hat dondurulmuş statüdeyken SONET Yalın internet paket aboneliğine geçiş işlemi yapılamaz.

İnternet abonesiyim ve 1 aylık internet faturamı ödemedim. SONET Yalın İnternet'e geçiş yapabilir miyim?

İnternet abonesi 1 aylık faturasını ödemediği durumda yine de SONET Yalın İnternet hizmetine geçiş yapabilir.

İnternet abonesiyim ve hattım borçtan kapalı. SONET Yalın İnternet'e geçiş yapabilir miyim?

Hattı borçtan dolayı kapalı olan İnternet abonesi SONET Yalın İnternet'e geçiş yapabilir; ancak, hattı borçtan dolayı kapalı olan aboneler kampanyalardan yararlanamaz.

Hangi İnternet paketleri SONET Yalın İnternet hizmetine geçebilir?

Bireysel ve İşyerim İnternet paketi aboneleri SONET Yalın İnternet hizmetine geçebilir.

Yalın İnternet Hizmetini, farklı bir adrese taşımak istersem ne yapmalıyım?

SONET Ofis veya SONET Bayileri’ne nakil işlemleri için başvurabilirsiniz, gerekli işlemler gerçekleştirildikten sonra, önceden faydalandığınız kampanya veya diğer ürünler varsa, aynı şekilde faydalanmaya devam edersiniz. Yalın İnternet müşterileri nakil yaptırdığında yeni adres farklı bir santral sahasında ise hizmet numaraları değişir.

Yalın İnternet üzerinde dahil olduğum bir kampanyayı nasıl iptal ettirebilirim?

SONET Ofis, SONET Bayi veya 0 850 277 6638’ten kampanya iptali yaptırabilirsiniz. Kampanya koşullarında yer alan indirimler, cihaz ücretleri ve diğer cezai ücretler faturalandırılacaktır.




Kampanyalar?

Kampanyadan kimler yararlanabilir?

Kampanyadan koşulları taşıyan yeni ve mevcut SONET müşterilerimiz yararlanabilir.

Kampanyadan nasıl faydalanabilirim?

Kampanyadan yararlanmak için en yakın SONET Satış Noktalarına uğrayabilirsiniz.

Kampanya kapsamında kaç adet tablet bilgisayar alınabilir?

Bireysel müşterilerimiz kampanya kapsamında 1 adet tablet bilgisayar alabilmektedir. Tüzel müşterilerimiz ise kampanya kapsamında her bir abonelik için 1, farklı internet hatları ile almak üzere en fazla 5 adet tablet bilgisayar alabilirler. Birden fazla almak istiyorsanız her bir ürün için ayrı kampanya katılım taahhütnamesi ile başvurmanız gerekmektedir. Ayrıca satın alma anında bağlı olduğunuz vergi dairesini ve vergi numaranızı satış temsilcisine bildirerek kayıt ettirmeniz gerekmektedir.

Birden fazla internet aboneliğim var. Kampanya kapsamında kaç tane tablet bilgisayar alabilirim?

Bireysel müşterilerimiz, SONET abonelik sayısından bağımsız olarak 1 adet tablet bilgisayar alabilmektedir. Tüzel müşterilerimiz ise abonelik sayısına bağlı olarak her bir abonelik için 1, en fazla 5 taneye kadar ürün alabilirler.

Ürünün satışı yapıldığı sırada ayıplı olduğunu farkedersem ne yapmalıyım?

Satış sırasında ürünün ayıplı olduğunu farkederseniz, ürünü ayıpsız bir ürün ile değiştirebilirsiniz.

Ürünü teslim aldıktan ve SONET Satış Noktası’ndan ayrıldıktan sonra ürünün ayıplı olduğunu farkedersem ne yapmalıyım?

Bu durumda ürünün aşağıda yer alan Yetkili Servis Firmasından destek alabilirsiniz. Yetkili servis firmaları için tıklayın. *Bu numaraya yalnızca karasal hatlardan ulaşılabilmektedir. SONET Çağrı Merkezi: 0 850 277 6638

Kampanya kapsamında verilen üründe arıza olursa ne yapacağım?

Üründe arıza oluşması durumunda, her türlü sorunuzu yetkili teknik servislerine iletebilir ve garanti kapsamı dahilindeki işlemler için destek alabilirsiniz. Arıza durumunda cihazınızın garanti belgesinde yer alan yetkili servis noktalarına başvurabilirsiniz.

24 aylık ya da 36 aylık taksit sürem dolmadan SONET aboneliğimi iptal edersem ne olur?

Eğer herhangi bir taksit ödemesi yapmadıysanız SONET tarafından taksitli satışı yapılan tablet bilgisayarın toplam satış bedelini, Eğer tablet bilgisayara ilişkin taksit ödemesi yaptıysanız, toplam satış bedelinden kampanya veya kullanmakta olduğunuz paket aboneliğinizin sona erdiği tarihe kadar "Cihaz ücreti" olarak yapmış olduğunuz taksit ödemeleri düşüldükten sonra kalan tutar son faturanıza yansıtılacaktır. Ayrıca, varsa ödenmemiş aylık ücret, bağlantı ücreti taksitleri, varsa ödenmemiş modem ücretleri tahsil edilecektir.

İnternet Erişim Hizmetini nakil ettiğim durumda ne olacaktır?

Kampanya çerçevesinde SONET İnternet Erişim Hizmetine ilişkin aboneliğinizi başka yere naklini talep edebilirsiniz. Ödemelere nakil yaptığınız hattınız üzerinden devam edersiniz. Tüm nakil taleplerinizde ikametgah belgenizi nakil talebiniz ile birlikte SONET’e sunmanız gerekmektedir. Ancak, hizmetin naklini istediğiniz yerde sürekli olarak hizmet verilememesi nedeniyle aboneliğinizi iptal ettirmek isterseniz taksitle aldığınız bilgisayarın toplam ücretinden, nakil işleminin yapıldığı tarihe kadar yaptığınız ödemeler düşülerek kalan tutar son faturanıza yansıtılır. Bu durumda kampanya kapsamında sağlanan indirimler talep edilmeyecektir.

Kampanya kapsamında devir yapılabilir mi?

Müşterilerimizin Kampanya'dan faydalanabilmesi için, Kampanya'dan yararlandıkları süre boyunca SONET ile akdettikleri SONET İnternet Erişim Hizmeti Abonelik Sözleşmesi'ni ve/veya Kampanya veya Kampanya Katılım Taahhütnamesi'ni herhangi bir şekilde kısmen veya tamamen üçüncü bir kişiye devretmeleri mümkün değildir.